IMG_3148

Haha, jag kan inte nog uttrycka mitt hat för kollektivtrafiken här i Sverige. Gårdagens resa var en mardröm!

Det började med att jag kollade in SJ-appen i måndags kväll och kollade in mina resor för att se vilka tider tågen avgick. Där stod det att första tågresan var inställd och inget mer. Gick in på hemsidan och där stod det att det skulle bli bussersättning och att vi skulle komma fram ungefär samma tid. Och jag bokar alltid mina resor så jag har god tid på mig att byta eller så jag hinner köpa med mig något att äta osv.

Men bussen var självklart försenad och jag hann precis med bytet. När jag sedan hoppade av stod det att nästa tåg skulle vara 15 minuter försenat, men det var ändå okej då jag från början skulle ha 25 minuters väntetid där. När tåget sedan var 30 minuter försenat insåg jag att jag antagligen inte skulle att hinna med bussen till slutdestinationen.

Sprang bokstavligen för att försöka att hinna med bussen ändå, men missade den med 2 minuter.. Fick då vänta 2 timmar extra på en ny buss. Och vet ni vad SJ erbjöd sig att göra? Jo, bjuda på “en liten fika” på stationen. FIKA? Resan kostade mig nästan 600 kr och ni erbjuder mig en sketen fika på 30 kr?

Det är så skönt att vi ska åka bil hem, för SJ… aldrig mer!

4 kommentarer

Julia 24 april, 2013 - 19:32

Jadu, liknande har man varit med om. Inte okej! Lider med
dig..

Petra 24 april, 2013 - 21:30

Du kan ansöka om restidsgaranti på deras hemsida och få iaf lite pengar tillbaka på det som du betalat för din resa!

Malin 24 april, 2013 - 21:31

Petra: Jo, det var det första jag gjorde när jag kom fram 😛

Petra 25 april, 2013 - 21:31

Vad bra! Då fick du lite plåster på såren ändå!

Kommentarer är avstängda.

Du kanske också gillar

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Vi hoppas att det är okej, annars kan du skippa det. Acceptera Läs mer